Söndagslugn

Idag har vi haft riktigt söndagslugn. Efter en lång sovmorgon tog vi en promenad i Stadsparken, strosade runt, tittade på utsikten och pratade om allt och ingenting. På eftermiddagen promenerade vi in till stan och åt tidig middag på Sushibar, vi testade deras "Bentolåda" - en med yakitorispett (kyckling) och en med yakuniki (entrecôte) med ris till och fyra sushibitar till varje. Det var gott  och väldigt mättande och nu har man testat det, men i framtiden kommer jag att välja sushi!



Vi tog sedan en kaffe o te på Lakatos Chokladbutik och Café, mycket mysigt litet krypin med stort utbud av choklad, kaffe och te. Tycker man om varm choklad kan man där köpa en för 42 kronor. Skojar inte! Bakelser för 55 kronor fanns också. Helt makalöst! Dock tog dom normalt betalt för kaffe och te så monsterpriserna gällde inte allt. Utanför cafét satt ovanstående affisch och jag medger att jag blir lite sugen...! Hade varit så kul att testa på och lära sig salsa!

Vackra höstbilder, påväg hem från stan. Visst har vi mycket löv på träden?!



Strax efter fyra gick Ricards buss till Sthlm och det lite kaos på resecentrum, två ambulanser mitt bland alla bussarna. Men som tur var kom hans buss iväg i tid. Jag vandrade hemåt igen och ska nu baka nya hälsomuffins, fixa lite med mitt CV och sen avsluta kvällen med "Så som i himmelen" som jag har lånat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback