Kaosig start

Jag bestämde mig igårkväll för att fara till gymet på morgonen och köra lite kondition. Jag gjorde ett minut-schema så att jag skulle hinna allt innan skolan började. Således gick jag upp 6.45, åt min frukost, klädde mig och låg två minuter före schemat när jag drog upp rullgardinen och möts av vad - jo, snö! Oväntat! Min första tanke - nu kan jag inte cykla till gymet! Nästa tanke - nu hinner jag inte träna! Sen blev jag sur. Då ringde jag Ricard och beklagade mig och han förstod inte alls vad jag menade - varför inte kunna cykla pga lite snö? Det var ju inte is eller minusgrader. Så jag tog nytt mod och cyklade iväg till gymet, vilket gick jättebra! När jag väl kom fram så var det mer regn än snö, faktiskt. Dock tog det lite längre tid än väntat att cykla och komma iväg, så träningstiden blev 10-12 minuter kortare än väntat. Ändå hann jag med 8 minuter på cykel där jag satsade på backe, 10 minuter på trappmaskinen där jag ökade motstånd efterhand och tillsist 7 minuter på cykel där jag körde tempo. Svettigt blev det och jag är ändå nöjd med träningen!

Jag var hos sjukgymnast förra veckan och fick en grundlig undersökning av ben och fötter (han var jätteduktigt!) och vi kom överrens om att förut köra mina vanliga pass (afro och pump) så kan jag komplettera konditionsträningen med just cykel i gymet och trappmaskin som är skonsamt för benen (jag har problem i benhinnorna) i jämförelse med löpning och hopp. Så nu är jag taggad att komma igång ordentligt med konditionsträningen i höst, som det tyvärr inte har blivit så mycket av under vår och sommar pga benhinnorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback