Inga kryddor

Idag lagade jag kyckling med sås (kryddmixen nedan) och rostade rotfrukter till lunch. Det blev mycket gott! Jag har i princip inga vanliga kryddor hemma. När jag går och handlar går jag varje gång bort till kryddhyllan, tittar och tittar innan jag vänder om och går vidare i affären. Utan någon krydda. Jag vet inte vilken jag ska ta! Curry - nej, paprika - nej, vitlökskrydda - nej. Det finns inget som känns roligt! Jag kommer inte ens ihåg vilka kryddor jag brukade använda hemma. Ibland slutar det med att jag tar en kryddmix, så som idag, eller så går jag hem  o lagar mat med de kryddor jag har (cayennepeppar, peppar, salt och örter). Vilka kryddor brukar du använda? Tips tack för just nu har jag noll och ingen inspiration!


Kommentarer
Postat av: Madde

Chilie explosien är gott till allt tycker jag!!!

2009-11-01 @ 16:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback