Inga dåliga väder

Jag kände mig inte speciellt laddad inför kvällens två pass, då jag körde Bodypump igår. Men jag minskade på vikterna och passet blev motsatsen till vad jag väntat - det blev superkul! Kunderna var pigga och glada och jag fick någon form av energikick så jag körde på som tusan. Härligt! Lite trist bara att jag blev lite utkonkurrerad av HV-71 som har hemmamatch idag, det vara bara fem kunder på Bodypumppasset, då Jönköping är något hockeytokigt. Men de fem som var där fick skön träning i alla fall! Nu har jag precis ätit kvällsfika, alltid lika gott efter träning.



När jag kom ut från gymet fullkomligt öste det ner, regndropparna riktigt studsade mot asfalten. Ni vet vad man säger - det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Jag har en alldeles utmärkt, snygg och funktionell regnjacka - hemma i hallen. Iklädd var jag istället min vinterjacka, som dock står emot regn och väta men som inte alls är lika lång som regnjackan. Bara att hoppa upp på cykeln och trampa hemåt, gissa om jag blev blöt. Kvällar som denna längtar jag tillbaka till de vackra höstdagarna vi hade hemma i helgen, när hela Boden fullkomligt sprakade av vackra löv och strålande solsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback