Härlig dag

Idag har det varit en riktigt härlig dag! Tentan är avklarad efter 2,5 timme i salen och 17 sidor. Hoppas på att jag fick ner något vettigt på pappret. Efter tentan tog (nästan) hela klassen en gemensam lunch på den grekiska restauragen Pallas Athena som har den mest fantastiska lunchbuffé! Stort salladsbord, grekiskt bröd, fem-sex varmrätter och efterrätt. Mums! Lokalen är otroligt vacker och stor, tänk dig en stor festsal i ett gammalt hus där det är flera meter högt i tak och en utstickande övervåning längs kanterna. På väggarna är den stora målningar av grekiska athleter och gudar. Så mysigt! Dock slog buffésyndromet till igen - ständigt återkommande vid en buffé: Först lassar man en salladstallrik full med grönsaker och bröd, sedan en tallrik med smakprov på alla varmrätter (det går ju inte bara att välja en!) och så äter man allt..! Det som händer sedan är att magar börjar puta och byxor knäpps upp. Ofta har man nu även mat kvar på tallriken - som man inte orkat äta upp. Detta inträffar varenda gång man äter buffé och inte verkar man bli klokare med tiden heller!

Efter lunchen cyklade vi upp till A6 Köpcenter för att kolla runt på lite diverse. Jag köpte en mössa på H&M, välbehövligt då temperaturen nu på mornarna kryper ner under nollgrader. Vi tog sedan en tur hem till Anne för färgning av Emelies hår innan vi cyklade åter till stan och sedan vidare hem. Mycket cyklande!

Det blev en sen middag för mig, inte förrän vid åttatiden stod maten klar. Men jag var inte dödshungrig, så jag antar att den mastiga lunchen gott låg kvar i kistan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback