Fame - bra men inte bäst

Obs: ska du se Fame inom en snar framtid och inte vill veta för mycket om filmen, sluta läsa!

Ikväll var jag alltså och såg Fame tillsammans med en vän. Trailern är riktigt inspirerande och bra så våra förväntningar var höga! Under filmen skrattades det och till och med applåderades i salongen, det händer inte varje gång man är på bio! Dock var känlsan inte helt hundra när slutscenen var avklarad - den var bra, men inte bäst. Ett riktigt misstag var att inte ha med Fame-låten i filmen, utanförst när eftertexterna rullade. Det man glömmer ibland är att Fame inte är en ren dansfilm, det är ju flera olika konstformer som exempelvis sång och teater som också gestaltas. Sen så tycker jag att filmen var för kort - den visar fyra år på New York High School of Performace Art och hinner bara skrapa på ytan på varje år, man kommer inte riktigt in i handlingen och lär inte känna karaktärerna.
Skulle jag betygsätta filmen tror jag att det skulle bli en trea av fem möjliga.
 

Kommentarer
Postat av: Annelie K

Tror inte att jag kommer att se filmen. Önskar dig en ritkgit trevlig helg!

2009-10-09 @ 22:26:28
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen
Postat av: Johanna

du är ju bäst på att kommentera av alla :D är dock väldigt dålig på att kommentera din blogg men jag ska försöka bättra mig ;) kollar in här varje dag även om jag inte lämnar något fotspår efter mig!

2009-10-09 @ 23:43:29
URL: http://losemybreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback