Det hårda livet

Jag behöve inte cyka i regn, däremot duggade det (nästan regn) under hela min eftermiddagspromenad. Men det gjorde inte så mycket, ganska mysigt faktiskt. Imorse passerade jag min vanliga Icaaffär och utanför satt en kille (25 år kanske) på knä med en pappmugg i handen - en tiggare med andra ord. Nu i eftermiddag när jag passerade Icaaffären igen satt han fortfarande kvar. På samma ställe, på samma sätt, med samma mugg i handen och samma ansiktsuttryck. Jag har sällan småpengar, så jag hade inte något att ge honom. Det är hemskt att det finns människor som inte har pengar till mat, utan som måste tigga ihop dom. Men på något sätt har jag ändå vant mig vid synen av tiggare, inne i stan finns det ett par stycken och utanför mig Icaaffär sitter det ofta någon. Världen kan ibland vara väldigt orättvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback