Cannelloni till middag

Det var så skönt att träna, helt underbart! Sammanlagt blev det ca 1,5 timme styrka och kondition, perfekt på en söndagkväll. Var en snabbis på Ica efteråt och inhandlade ingredienser till dagens middag som blev Cannelloni med spenat och ricotta och till det en sallad med tomat, paprika, morötter och salladsblad. Cannelloni innebär att man rullar in fyllning i färska lasangeplattor och gräddar sedan i ugnen. Det blev gott! Dock hade jag hackad spenat istället för bladspenat, men det gick bra det med. Enkelt att tillaga och gott att äta - kan det bli bättre??

Cannelloni med spenat och ricotta

500 g fryst bladspenat (eller hackad)
1 burk ricotta (250 g)
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
Färska lasagneplattor (250 g)
½ msk olja till pensling
500 g färdig tomatsås (jag valde Kelda tomato treat)
2 dl riven prästost (17%)
Grönsallad till servering

Tina och pressa vätskan ur spenaten, blanda med ricotta, salta och peppra.
Sätt ugnen på 200 grader.
Rulla in fyllningen i lasagneplattorna och lägg dem i smord form.
Häll över tomatsås och riven ost.
Grädda mitt i ugnen 20–25 min.
Servera med grönsallad



Bild och recept från dn.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback