Vilken härlig dag, lalalala lala lala lala laaa

Ni vet den reklamen om Pripps Blå - vilken härlig dag?! Det var precis min dag idag dom sjöng om! Vi tar det från början:

Vi hade idag en säljlektion med en helt fantastisk föreläsare, Per Syrén. Jag överdriver inte när jag säger att vi skrattade 80% av tiden. Säkert! Han var så grymt rolig, inspirerande, frågeställande, kunnig, engagerad, ärlig... ja jag kan fortsätta i all oändlighet! Helt grym lektion med andra ord! Det är grymt att gå från skolan och känna att "idag har jag verkligen lärt mig något och jag har haft roligt under tiden". Som alltid är det otroligt intressant och givande med människor som är erfarna och kunniga och vet vad om gör. Love it! Måste verkligen säga att vår rektor o projektledare verkligen lyckas med vilka föreläsare (vi har mest externa sådana) som de väljer till våra kurser, för hittils har alla varit bra på sina olika sätt.

Sedan så fortsatte dagen med att jag får till gymet för att ha tre pass, varav två vick. Strax före första passet kom vår PT och frågade om han fick mäta min kaloriförbrukning under passen då han tycker det är intressant att veta vad olika pass ger. Visst tyckte jag, men jag tror inte fullt ut på det där. Han påstod dock att förbrukningen mättes efter antal hjärtslag på något sätt. Fine, vi kör sa jag, så gjorde vi det.

Jag började sedan med ett Bodypumppass där, till min stora överraskning, det nästa var fullt. 12/15! Jag brukar på detta pass ha runt åtta-tio deltagare och blev så klart jätteglad över detta! Efter BP var det dags för kvällens första vick, som blev ett Bodystep pass då aerobicinstruktören var sjuk. 10/13 deltagare där - woho! Det var bara nybörjare men dom skötte sig galant och det var sååå jobbigt! Och sååå kul! Det finns sannerligen inget bättre än Bodystep i min värld! Intensiteten, glädjen, energin... underbart! Jag fortsatte sedan med kvällens sista pass - core. Här var det 9/15 deltagare - bra det också! Ni kan tro att jag var något trött i kroppen, speciellt i magen, när jag sedan var färdig. En riktigt härlig träningskväll!

Kalorierna då? Ja, enligt pulsklockan hade jag på Bodypumppasset gjort av med 700 kalorier. På Bodysteppasset 950 kalorier. MEN jag tror man ska ta det med en nypa salt. Dessutom får jag högre puls när jag instruerar i och med pratandet och pekandet hela tiden. Men lite sanning ligger det nog i siffrorna!




Härliga Jill Johnson gör denna så bra :)


Nu ska jag sova så gott inatt efter en helt fantastisk dag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback