Tomatsås

Gjorde idag en enkel och god tomatsås till lunch, ett "tager vad man haver"-recept igen! Detta räckte till ca 1½ portion. Och helt vegetarisk är den!

Tomatsås
Finhacka några vitlöksklyftor. Fräs i stekpanna.
Hacka två färska tomater i mindre bitar, tillsätt i pannan.
Strimla 6-8 soltorkade tomater och tillsätt i pannan.
Låt de färska tomaterna blir mjuka.
Finhacka ca 10 sötmandlar (eller någon typ av nötter) och tillsätt i pannan.
Krydda med salt,
peppar och basilika. Låt allt småkoka en stund så att det
"gojsar" ihop sig.

Servera med pasta!

Här skulle det vara en smarrig bild med internet är så segt att den inte laddades upp. Use you imagination insted!


Ang sötmandlarna så hittade jag en påse i skafferiet som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av - så jag testar att använda det i matlagningen och det blir gott! Lite tuggmotstånd i en sås som denna, exempelvis. Det enda som saknades på tallriken idag var lite riven parmesan över alltihopa - det hade nog blivit pricken över i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback