Lunch

Efter träning o en sväng på stan var det dags att göra lunch. Jag la ett par kycklingfiléer i en form, pressade över vitlök samt kryddade m salt o peppar. In i ugnen. Hoppade i duschen. När jag kom ut ur duschen tänkte jag koka pasta till kyckling och satte på plattan (trodde jag). Märke efter ett par minuter att vattnet inte började koka. Testade fläkten, fungerade inte. Öppnade kylskåpet där lampan inte gick igång. Hm?! En propp hade alltså gått. Kilade upp till hyresvärden (som bor två våningar upp) för att be de byta proppen, eller vad nu felet var. Men de var inte hemma, lite lätt irriterande eftersom jag inte visste var proppskåp och proppar fanns (nämnas bör att jag inte vet hur man byter en propp - har aldrig gjort det!).

Jag var ju ändå tvungen att äta lunch, så det blev två mackor istället för pasta. Lite majonäs underst, en halv mosad avokado på varje macka, bitar av min ugnsstekta kyckling och tomat högst upp. Blev riktigt gott faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback