Karriär, köksbesvär, hattar och mintgrodor!

Efter skolan tog  jag o Anne en sväng till biblan för att låna nya böcker - läste i helgen ut Sophie Kinsellas "Karriär & köksbesvär" som var riktigt bra! Sedan gav jag mig på"Dumpa honom!  - han vill faktiskt inte ha dig" och även om boken i sig är rolig och bra skriven så känner jag inte igen mig i berättelsen då den handlar om singelkvinnors kamp att förstå mäns (oftast) underliga beteende. Men helt klart något för den som är ute i dejtingsvängen! Oprah har gjort flera program om boken och den har sålt i miljontals ex i USA så den passar säkert många, om än inte mig :)

Nu läser jag istället "En liten hattaffär på hörnet" som utspelar sig i Dublin. Den har inte riktigt fångat mig  än, men än en mysig och trevlig bok än så länge. Får se om den tar sig. Jag lånade även "Den jag ville ha" som verkar vara en chicklit om svartsjuka typ, får läsa den härnäst. Och tillsist boken med dagens konstigaste titel - Mintgrodornas återkomst. "Öööööhh vaaa, vad är det?" frågade Ricard i telefon när jag läste upp titeln! Det är en krönikesamling av Karin Brunt Holmqvist som verkar vara rätt bra. Nu har jag med andra ord en del böcker att fördriva min tid med (since I have noooo TV...!)



Det mörkar på snabbt nu, redan vid fyra tiden är det mörkt. Jag hann iallafall med en promenad i skymningen då det inte blev någon annan träning idag. Tisdagar har på något sätt blivit min gymfria dag vilket känns rätt skönt. Man behöver dessa också.

Boktips önskas ständigt! Posta en kommentar om du har några bra på lager!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback