Vardagslyx

Idag är det ju en vardag, men det känns som att det är helg hela tiden. I måndags trodde jag att det var lördag! Idag blir det en lyxig dag! Jag ska luncha med Kristina och det blir sushi så klart! Ikväll ska jag och Ricard gå och se Avatar, ser verkligen framemot det. Jag tänkte även hinna med en sväng på stan och fixa några ärenden.



Igår gjorde jag sååå god middag! Jag ugnsstekte pangasius (vit fisk) kryddad med chilisalt och peppar. Ingen sås eller så på utan bara in i ugnen. Till det gjorde jag en risotto; fräste ett par vitlöksklyftor, i med ris i pannan, på med fiskbuljong och vitt vin och sedan lät jag det koka tills riset var färdigt. Jag kryddade med salt, vitpeppar, basilika, timjan och dragon. När riset var färdig kokt blandade jag ner cream cheese med vitlök o örter (ni vet, typ philadelphiaost) och serverade det till fisken, och sallad så klart. Blev bara så gott! Värt att testa om man, som jag, oftast inte dricker upp hela vin flaskan utan ofta har kvar en slatt som bara står. Då är det perfekt att använda det i en risotto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback