Datorpaus

Jag har, som ni märkt, tagit en liten datorpaus under julen vilket har varit rätt skönt! Men nu är det vardag igen och dags att hålla koll på sin mail, bloggar, nyheter med mera. Julen har varit så härlig! Jag har träffat släkt och familj, frossat i god mat (inte så mycket julmat dock, mest ost, kex och efterrätter och julskum...) och känt lugnet. Jag är ju inte den bästa på att ta det lugnt och stressa ner, men jag lyckades rätt bra iår. Jag och Ricard var och hälsade på hans föräldrar i Piteå på juldagen och där är man inte stressad - man tar sin tid, låter maten ta sin tid och tar det verkligen lugnt. Jag brukar normalt sett bli lite stressad när vi är där - just för att det är så lugnt - men i år kändes det bara skönt. Mamma gjorde även denna jul ett hästjobb med mat och mat i massor, hon är som alltid helt fantastiskt :) Igår så hade vi knytkalas för hela mammas sida av släkten och det är så roligt att träffa kusiner och mostrar med mera, även om det inte blir så ofta, så har vi roligt när vi väl ses.

Denna vecka är full av saker jag måste göra, saker jag bör göra och saker jag vill göra. Får se hur det hela går ihop! Nyss kom jag hem och hade en ledighet på 17 dagar framför mig - nu är det endast 7 dagar kvar. Tiden går fort när man har roligt, heter det, men tyvärr går den alltid alldeles för snabbt för att man ska hinna med. Carpe diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback