Andra advent

Kom just på att det är andra advent idag. Hm. Saknar den där julstämningen lite. Men jag har faktiskt julpyntat mitt rum, med ett pynt som kom i ett paket från mamma. Fint, inte sant?! Den får hänga där och sprida stämning tills jag flyttar. Idag gör de julkorv och ljus hemma, en tradition som har funnits i hur många år som helst. Sen tidernas begynnelse...eller i allafall sen mormors! Istället för att delta får jag detta år istället njuta av resultatet till jul. Ska bli så mysigt!


Hemma i Boden i den nya lägenheten får vi använda den på riktigt :)


Idag har jag varit lite av en latmask. Jag har pluggat en stund, surfat en stund, gått på en promenad och nu sitter jag här. Funderar på att plugga lite igen, även om jag är rätt trött. Eller trött är nog fel ord, slö är nog mer på sin plats. Men jag tror ju på belöningar här i livet - så om jag pluggar en stund är jag ju värd lite vila framför nått tv-program eller film på datorn sen, right? Då känns vilan lite mer befogad. Får köra på det!

Kommentarer
Postat av: LottaN

Julstämning - sitter det egentligen inte mellan öronen??!! Så det är bara att tänka julstress så blir det det!!! Ingen konst alls!

2009-12-07 @ 17:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback