Trafikstockning

Imorse var det trafikstockning på 97:an som går mellan Boden och Luleå. Orsak? Vägarbete.  Ett trafikljus lyste ilsket rött mot oss när vi närmade oss Sunderbyn och vi fick vackert stå och vänta en tio minuter innan vi kunde rulla vidare. Jag såg hur bilister omkring oss varvade, svettades lite och stressad kollade klockan. En del klev ur bilen, tittade sig irriterad omkring och spanade. Jag brukar normalt bli stressad i sådana situationer, men eftersom man ändå inget kan göra så orkade jag idag inte bry mig faktiskt. Självklart pratade jag och Ricard om hur otroligt dålig timing det är av vägverket att göra ett stort arbete första dagen efter semestern då all trafik rullar igen - vilket faktiskt är mer än man tror. I Finland (noterade Ricard när han var där) gör de sådana arbeten på nätter och kvällar när det är betydligt mindre trafik. Kanske något som Vägverket borde ta efter? Men som en vän sa - vägen blir förhoppningsvis bättre! Och det är väl det som är huvudsaken. Även om jag vet att det var måååånga som imorse svor en hel del....
Nu lunch, det blir goda rester från middagen hos mamma i lördags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback