Tidig morgon

Mitt mission idag var att få med mig cykeln in till Jönköping. En sträcka på ca 4 mil. Först tänkte jag cykla in den, men insåg att det var liite väl långt och liite väl backigt. Så jag frågade på bussen igår om de tar cyklar - "ja det gör vi, i mån av plats. Kan inte lova att den får åka med". Jahapp. Nu gäller det att vara smart och åka när det är lite folk på bussen, då kanske den ryms! Problemet är bara att jag endast åkt buss några gånger mellan Gränna och Jönköping och inte direkt har koll på när det är hög beläggning... Jag ska träffa mina klasskamrater på skolan kl åtta och det är ju troligt att bussen som går vi sju är full, då alla ska in till skola och jobb. Således gick jag upp 05.30 för att ta bussen som gick 06.20! Blev jag nekad den bussar var planen att ta nästa.

Bussen kommer, jag drar mitt kort och frågar snällt chauffören - var kan jag sätta cykeln? Svaret blev i bagageutrymmet där han snällt hjälpte mig att lasta in den. Inga problem! Så nu har jag min cykel i stan också, helt perfekt! Imorgon går flyttlasset!


Kommentarer
Postat av: Annelie K

Ah, vilken tur att det fanns plats där. Och vad snäll han var som hjälpte dig! =)

2009-08-28 @ 22:09:55
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback