Sightseeing

Idag har det varit fullt ös! Vi började dagen med att fara till återvinningen och samtidigt kolla var mitt paket med bussgods kommer landa, sedan tog vi en kort promenad och handlade lite, tittade på busshållsplatsen och åt en chokladbit på "Grännas chokladmakeri och café" som verkar vara rätt nytt - dock mycket fint! Jag bor ju i Gränna hos min faster en vecka nu, tills jag får mitt rum. Vi gjorde lunch som vi åt ute under päronträdet och sedan följde jag min faster till bussen, en promenad på ca 2,7 km. Härligt i det fina vädret! Jag hade med mig cykeln och tog sedan en liten sightseeing runt Gränna innan jag for och inhandlade lite mat. Resten av eftermiddagen har jag spenderat i en polkagrisrandig solstol (vad annars i polkagrisens födelseort?) och nu ska jag strax göra middag, goda rester från igår blir det.


"Min nya" cykel! Rullar på bra trots att den är väääldigt gammal, vet inte exakt hur länge faster har haft den men det är då ett bra tag i alla fall! Perfekt att ha släktingar omkring sig som man kan få låna saker av :)

Det är otroligt hur naturen är annorlunda här nere jämför med hemma i Norrland! Tänk dig lummiga sluttningar, lövträd, böljande fält och det bästa av allt - fruktträd! Just nu är plommon och äpplen mogna och runt träden ligger fullt med frukt, bara att plocka upp och äta! Plommona är riktiga goda och söta, små och lila är dom. Gränna är en otroligt vacker stad med gamla hus, kullerstenar, vacker kyrka, små trånga gator - en idyll! Helt klart värt ett besök om man åker förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback