Semester - dag fem - fredag

På fredagen kör vi uppåt mot Lycksele och det är riktigt kallt, ungefär 14 plusgrader. För första gången tar jag på mig regnkläderna, som skydd mot kylan. Efter några timmar och många mil stannar vi för lunch i Lycksele innan vi fortsätter mot Glommersträsk, Abborrträsk och sedan mot Piteå. Det är mycket renar på och lite trafik. Vi stannar i Piteå och äter middag hos Ricards pappa, där vi även lämnar den hoj som Ricard har kört och tar med oss vår bil hem (bra att man kan byt-låna!). Ricard kör så klart sin hoj hem och jag kör bilen. Det är nästan så att jag lutar lite i kurvorna... :)


Så här otroligt vackert kan det vara att köra hoj i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Låter som om ni haft en mysig semester och verkligen tur med vädret vad det gäller regn. Men en sak funderade jag på; skulle ni inte semestra i Lappland ;-)?

2009-08-16 @ 14:41:58
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback