Semester - dag ett - måndag

Jag jobbade min sista dag i måndags och när jag slutade vid fyra tiden så kom Ricard och mötte mig och sedan bar det av på semester! Efter påfyllning av bensin och matvaror körde vi E4:an mot Piteå. Vi stannade på rastplatsen i Harrbäcken och stekte palt till middag, mycket gott! Strålande sol och varmt var det också, perfekt väder för att köra hoj. Mätta och belåtna körde vi vidare och svängde av mot Fällfors, över småbyarna där och sedan ut mot kusten och Byske. Det kom en liten skur mellan Fällfors och Byske, men det var så liten att den knappt märktes! Eftersom det låg regn i luften vågade vi inte chansa och sova i tält, utan vi hyrde istället en stuga. Mycket fina stugor i Byske måste jag säga, men det som tog priset och får guldstjärnor i kanten är deras servicehus. Wow! Fräsch, stort, väl genomtänkt och snyggt! Med snyggt menar jag designmässigt snyggt - vita väggar med svartvit konst, stilrena möbler och inredning. Inte allt något du väntar dig finna i ett servicehus på en camping. Vi strosade runt på campingen, som var rätt öde, och tittade på området.


Paltmiddag i Harrbäcken



Byske Havsbad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback