Övning ger färdighet

Idag vaknade vi, tittade ut och genast grusades morgonens planer. Dimma! Och så fuktigt. Istället för att dra på oss mc-kläderna och fara ut med hojarna packade vi lite inför semestern och fixade hemma. Efter en timme hade dimman lättat och vi kunde fara ut. Planen var att fara ut till flygfältet i Heden för att öva på att svänga och bromsa. Men då vi inte kom i väg i tid så valde vi helikopterfältet bakom Arenan istället, vilket fungerade bra! Jag har övat på att tvärbromsa kontrollera, något som är otroligt viktigt att kunna, samt att kontrollerat svänga snävt. Före dagens övning så har jag bromsat in och knappt haft styrfart genom kurvor och rondeller och då blir det mycket svårare att ta sig runt. Motorcykeln känns instabil och det bli svårare att hålla balansen. Dock går det fortfarande långsamt, men jag lär mig. Övning ger färdighet!

Nu sitter jag på jobbet och här bli jag kvar till 21.00. Sedan kommer Ricard och vi övningskör hem igen. Det är ju lika bra att öva så fort man får chansen!

Kommentarer
Postat av: Annelie K

Ja, visst är det så. Övning ger färdighet. Ha en trevlig helg! =)

2009-08-07 @ 18:57:20
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback