Framme!

Min morgon började tidigt, 8.10 gick flyget ner till Sthlm. Avskedet blev tårfyllt, som väntat, men gick bra i alla fall. Jag sov större delen av resan ner och landade på Arlanda strax före tio. Tog då tåget in till Centralstation och tröck in mina väskor i ett skåp (fick faktiskt inte betala övervikt för väskorna på flyget trots att vågen passerade 20 kilos strecket!). Sedan mötte jag upp en vän som kommit upp till Sthlm för att träffas. Han ville till en outdoor butik som ligger rätt nära Centralstationen, så vi började gå. Och gick. Och gick. Hm, sa min vän, bakom nästa hörn är den nog. Efter ca 45 min promenad då vi sett både Stadion, Valhallavägen och Engelbrektskyrka kom vi äntligen fram! Som tur var hittade han vad han sökte i butiken och vi gick sedan åter till Hötorget, vilket tog mindre än 10 min. Sååå vi gick alltså 35 min "i onödan" för att hitta butiken. Men det gör ingenting, för vi hade riktigt trevlig! Vi åt lunch i Kungshallen där de är massor med små matställen i en cirkel och i mitten kan man sitta och äta, alltså kan samma sällskap äta olika rätter och ändå sitta tillsammans. Smart! Vi åt båda libanesiskt som var riktigt gott! Sedan tog vi en tur på Åhléns med mera innan vi gick tillbaka till Centralstationen för att ta varsitt tåg.

Jag hann knappt sätta mig på tåget innan åksjukan slog till, hejdå god lunch. Fy! Jag hade planerat att surfa och se film de tre timmarna som tågresan tar, men det slutade men att jag sov igenom hela. I Nässjö bytte jag tåg och åkte sista halvtimmen till Jönköping. På stationen mötte min faster mig och vi for på en liten sightseeing och kollade på huset där jag ska hyra mitt rum (dock endast från utsidan då detta var ett spontant infall). Huset ligger i ett riktigt mysigt område, på toppen av en backe. Vi for sedan hem till faster och lagade go middag (köttfärsbiffar med örter och hemodlad potatis, efterrätt blev äpplen i ugn täckta med kokos, valnötter o annat gott). Nu är jag helt slut och det ska bli riktigt skönt att få krypa ner. Planerar en rätt lååång sovmorgon imorgon, känns som att det är på sin plats!

Kommentarer
Postat av: Annelie K

Å fy vad trist att du blev åksjuk! Synd att avsluta en god lunch på det viset... Önskar dig en finfin dag!

2009-08-23 @ 12:25:51
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback