Flyttdag!

Imorse gick jag upp 06.30 för att hinna packa det sista och städa iordning före bussen till Jkg som gick kl 8.00. Väl framme hämtade jag min cykel hos Sofie (där den fick bo inatt, vågar inte ha den ute på stan även om den är låst med dubbla lås) och cyklade sedan bort till gymmet. Dags för min första klass! Jag gästinstuerade Bodystep för 7 (av 15 möjliga) pigga deltagare vilket var en bra uppslutning, med tanke på att det var lördag morgon och dessutom brukar inte klasserna vara fulla (det är nya ägare som jobbar stenhårt med att få igång gruppträningen efter att förra ägarna körde stället i botten). Jag var lite nervös före, men det släppte snabbt. De flesta av deltagarna hade inte testat step förut, men det funkade iallafall! Jag blev dock riktigt trött, dels för att jag fick instruera tokmycket, dels för att det var morgon, dels för att jag inte har kört ordentlig kondition sedan jag flyttade och dels för att det var fruktansvärt varmt i salen! Men ändå, trots allt det, så var det riktigt roligt att köra! Love it!


Efter passet hoppade jag snabbt i duschen, klädde mig och började cykla mot Stadsparken där jag numera ska bo. Ja, alltså inte mitt i parken så klart, men i ett hus precis bredvid. För dig som inte har varit här nere kan jag tala om att det är fruktansvärt backigt. I solen, men jeans och blus, fick jag därför hoppa av och leda cykeln. Jag eftersvettades nå grymt och var helt tömd i kroppen efter passet (mackan o bananen jag åt hade inte hunnit ut i systemet än) vilket resulterade i att jag var mer eller mindre knäckt när jag kom fram. Pust o stön. Den backen upp till huset, som säkert hur mkt som helst, blir bra vardagsmotion. På gården stod min nya hyresvärdinna och mötte mig. Så trevligt! Hon visade mig mitt rum, kök, toa och allt annat som hör till. Sedan kom min faster med min packning och vi bar snabbt in allt och sedan for vi och storhandlade, så nu är frys och kyl full med mat. Jag blev rätt knäckt mitt i handlingen och fick världens huvudvärk, kroppens sätt att straffa mig för att jag ätit för dåligt efter träningen skulle jag tro. Kokade genast tortellini med tomatsås till sen lunch och började sedan packa upp allt. Nu, lite mer än två timmar senare, är jag klar! Och har skrivit en låååång lista vad jag måste handla på IKEA. Mest småsaker så klart, men sånt som är nödvändigt. Huset och rummet jag bor i är fint och mysigt och jag kommer att trivas bra, känns det som nu i alla fall. Hyresvärdinnan är så trevlig och snäll, så allt känns jättebra!

Ljust och fint är det! Planerar att köpa lådor till bokhyllan så jag kan sortera mina smågrejer. Även några dokumentsamlare till papper och sådant. Jag har alltid velat ha djupa fönster som man kan sitta i, och nu har jag det!



En garderob och en byrå plus två stora lådor under sängen, alla kläder ryms gott och väl!

Rummet är fyrkantigt och det är rätt mycket plats på golvet, luftigt och fint. En matta ska dock inhandlas så att det blir lite mysigare!


Nu ska jag vila och förmodligen även laga middag, sedan ska jag iväg till Emelie en sväng ikväll där det är lite fest ikväll. Dock blir det väldigt lugnt och tidigt för mig då jag känner mig rejält trött.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback